תכנון מטבח רפאים

"מטבח רפאים" הוא מושג שהיה נדיר עד לא מזמן, אולם תופס תאוצה בימים אלה בקצב מסחרר, הודות לסגר ולתקנות של תקופת הקורונה. מדובר ברעיון מהפכני שמאפשר לבעלי מסעדות לצמצם הוצאות, לחסוך בנדל"ן, ובעיקר להתאים את עצמם לכלכלת טייק-אאוט המוני. אז מה זה בדיוק מטבח רפאים, מה צריך לדעת לפני שמתחילים תכנון מטבחי רפאים ואיך מוציאים רישיון עסק למטבח רפאים? כל התשובות בכתבה לפניכם.

מה זה מטבח רפאים?

מטבח רפאים (או מסעדת רפאים) הוא בעצם חלל עבודה משותף המספק פתרון אירוח למספר בעלי מסעדות, שפים ואנשי מקצוע ללא הצורך לקבל אישור רישיון עסק בנפרד וללא הצורך להיסחף להוצאות גדולות.

במקום שאדם שרוצה להקים מסעדה יצטרך לשכור חלל ייחודי, להילחם ברזי הבירוקרטיה בדרך לקבלת רישיונות עסק מתאימים, להשקיע הון תועפות בהשבחת החלל והתאמתו לסועדים ועוד שלל הוצאות הקשורות להתחלת עסק בתחום הסיעוד הוא פשוט פונה לחלל עבודה משותף, משלם שכירות הכולל את כל דרישות העסק ומתחיל לעבוד.

מטבח הרפאים הוא בעצם חלל עבודה משותף בו מתבשלות המנות של מספר מסעדות שונות באותו חלל בדיוק. כמובן כי ניתן לקחת את זה גם מספר צעדים קדימה ואף להשתמש באותם מסעדנים, אותו ציוד וכד'.

הקונספט התחיל להיות פופולרי בארצות הברית עוד לפני תחילת משבר הקורונה, פשוט בתור תגובה לביקוש ההולך וגובר להזמנת משלוחי אוכל הביתה במקום להגיע לשבת במסעדה. משבר הקורונה שנפל עלינו בשנה האחרונה הפך את הקונספט של מטבחי רפאים למושלם עבור מסעדות, וכעת מדובר בטרנד החם ביותר בעולם ההסעדה.

עבודה מהבית – לא למסעדנים

תקופת הקורונה הכניסה את כולנו לבתים, ורבים מאיתנו הבינו שהברירה היחידה שלנו כרגע היא לעבוד מהבית. הדבר נכון לשפים, טבחים ושאר בשלנים בדיוק כמו לכל אחד אחר. ואכן, טרנד נוסף ובעייתי ביותר שעלה בשנה האחרונה הוא של טבחים שעובדים ממטבחם הביתי הפרטי, ומארחים לקוחות אצלם או שולחים אליהם את המנות בעזרת שליח. כלומר, הלכה למעשה הופכים את המטבח הפרטי שלהם למטבח רפאים.

אולם שימו לב שמדובר למעשה בהקמת עסק הסעדה ללא רישיון וללא אישורים תברואתיים! הטרנד המסוים הזה מאוד לא מומלץ, במיוחד כאשר הקמת מטבח רפאים חוקי עם כל האישורים הרלוונטיים הוא כיום כל כך פשוט ומשתלם.

יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה שיש אנשים רבים שפועלים כך ובעצם מצליחים להוזיל עלויות רבות. צעד זה פוגע בבעלי מסעדות שנדרשים לשלם מסים, ארנונה, שכירות וכד', ולכן מטבח רפאים הוא פתרון מעולה להפחתת עלויות ולעבודה בדרך חוקית ובטוחה.

ביופוד תכנון מטבחי רפאים

תכנון מטבח רפאים – כבר עכשיו

הקונספט הזה מביא איתו יתרונות רבים וחוסך לכם המון הוצאות. אפילו בימים אלה, מסעדות חדשות יכולות להיפתח ואפילו לשגשג, בלי לחכות שמשבר הקורונה יעבור מהעולם. היתרון העצום עבור עסקים חדשים, מלבד פישוט העבודה של המסעדה והחיסכון בנדל"ן, הוא שהרבה יותר קל – במקרים רבים – להוציא רישיון עסק למטבח רפאים מאחר ואפשר להישען על מטבח קיים במקום לעבור בעצמכם את כל התהליך הארוך והיקר של בניית המטבח, הוצאת רישיון וקבלת כל האישורים הדרושים.

בהשוואה למטבח או מסעדה בקונספט המסורתי, למטבח רפאים ישנם צרכים תכנוניים משלו, כולל הקצת חללים שונים, תכנון נתיבי העברת אוכל, עבודה מול השיווק המקוון וחברות משלוחים, וכמובן מתן מענה לכל דרישות משרד הבריאות. כאן יותר מתמיד, מומלץ שלא לצאת לדרך בלי ליווי צמוד של איש מקצוע המתמחה בהקמת עסקי מסעדנות, הנפקת אישורים ורישיונות, ובסיוע של טכנולוג מזון ותברואן מוסמך.

ביופוד – תכנון מטבח רפאים

גם היום, חברת ביופוד מלווה אתכם לאורך התהליך כולו. מרגע ההחלטה, דרך התכנון ועד ההקמה עצמה וקבלת האישורים והרישיונות. החברה שלנו מחפשת תמיד כיצד אפשר להתפתח ולהתקדם ביחד עם הטרנדים הכי חמים והטכנולוגיות העדכניות שיוצאות לשוק.

אנחנו בביופוד השקענו משאבים מרובים על מנת להפוך למומחית בתחום תכנון מטבחי רפאים ובמיוחד בכל הנוגע לנושא רישיון עסק למטבח רפאים, כולל הכנת מסמכים רלוונטיים לכל המטבחים שיקומו במקום. איתנו תזכו לקבל את הייעוץ המקצועי ביותר בארץ ולפתוח את העסק שלכם כבר עכשיו.

תהליכי הליווי שלנו מתחילים כבר בשלבים מוקדמים מאוד, בהם נוכל לסייע לכם לתכנן את החלל העתיד לקום, למצוא מקום פיזי מתאים שיענה על הדרישות השונות, לייצר תוכנית אדריכלית מפורטת, פרוגרמה שתענה על הצרכים של משרד הבריאות, חלוקה נכונה לשטחים, הקצאת שטחים ייעודיים לכל מטבח ומטבח ותכנון הולם לקווי האספקה, שטחי התברואה וכו'.

אם אתם רוצים להיות מהחלוצים של הטרנד, להקים חלל עבודה משותף למסעדות שונות או לבעלי מקצוע שונים אז אנחנו הכתובת המושלמת עבורכם. צרו איתנו קשר ואנחנו נלווה אתכם יד ביד בדרך להקמת עסק משגשג העונה לצרכים המשתנים והמאתגרים.