תכנון מפעלי מזון

תכנון מפעלי מזון מטרתו לסייע לבעלי עסקים לחסוך בירוקרטיה מיותרת ולהתרכז במשימות הרבות איתן הם מתמודדים.

על מנת להקים עסק בתחום המזון דרוש רישיון עסק ורישיון יצרן מטעם משרד הבריאות. בנוסף לכך נדרשים מפעלים להמציא אישורים מכיבוי אש, משטרת ישראל, מחלקת הרישוי ברשות המקומית ועוד. 

כמובן כי כל גוף שכזה הוא עולם ומלואו ובכל אחד מהמקרים הללו יכולים להיות עיכובים ומחסומים "שיתקעו מקלות" בהקמת המפעל והרצתו.

כאשר מבצעים תכנון מפעל מזון בצורה קפדנית ומקצועית אז יודעים להביא בחשבון את כל הדרישות של הגופים השונים מבעוד מועד ולחסוך עיכובים ועלויות נוספות שלא תמיד נלקחים בחשבון.

בנוסף, חשוב מאוד לבצע תכנון של מפעל מזון עם ראייה עתידית, כזו שתאפשר למפעל להתרחב ולהתפתח ולהיות ערוך לעמידה בתקנים כגון GMP, HACCP, ISO ועוד.

מה זה אומר תכנון מפעלי מזון?

היכן יוקם מפעל המזון, כיצד הוא יראה, מה הגודל האידיאלי שלו, איפה כדאי למקם כל חלק במפעל כך שיאפשר שטף עבודה אולטימטיבי, אילו מערכות בקרה יסייעו והיכן רצוי למקם מערכות אוורור, בקרת אש וכד'. אלו הם רק טעימה קטנה מתהליך תכנון מפעל מזון.

אנחנו בביופוד מייעצים לבעלי מפעלים בבחירת המקום, עושים בדיקות היתכנות ונותנים הערכה אילו מערכות קיימות כגון שפכים, מים, חשמל, קירור, היגיינה לעובדים וכו'

אנחנו מלווים לקוחות משלב הרעיון ועד שלב הביצוע.

ביופוד מלווים מפעלים בהתאם לדרישותיהם בנושא פיתוח מוצר, שיפור מוצר, תיקוף מוצר, הכנת עץ מוצר, פרשה טכנית ותוכנית דיגום שנתית.

אנחנו דואגים לתכנון מקדים למפעל, עם ראייה עתידית להתפתחות, הרחבה וגדילה.

כל המפעלים שעברו תחת ידינו בשלבי התכנון שלהם, ממשיכים להסתייע ולקבל את שירותינו במשך השנים וכך הם ממשיכים לפעול בשגשוג.

תכנון מפעלי מזון ביופוד

בשורה התחתונה – איך אנחנו עוזרים לבעלי עסקים בתכנון מפעלי מזון?

  • אנחנו מספקים ייעוץ ומסייעים באיתור מבנים מתאימים ואזור גאוגרפי נכון לעסק.
  • אנחנו עוסקים בתכנון המפעל והסביבה הקרובה שלו.
  • אנחנו מתייחסים לכל אחד ואחד מהפרמטרים בתכנון מפעל כולל רצפת הייצור, מערכות גילוי וכיבוי אש, מערכות אוורור, מערכות חשמל, מים ואינסטלציה, כלים סניטריים ועוד.
  • בין לבין אנחנו גם מגישים את התוכניות הדרושות לרשות המקומית, בונים תוכנית עסקית הכוללת את כל המספרים החשובים כגון: חישובי הקמה חישובים לצרכי שינוי ייעוד מבנה ומתעמתים עם כל המספרים הדרושים לבעל העסק.
  • אם לא די בנושא תכנון מפעלי מזון אז אנחנו גם ניצבים בחזית ליווי העסק לקבלת היתרים כגון: רישיון יצרן מזון, ו/או רישיון עסק. הרי זו אחת מהסיבות המרכזיות שלשמה התכנסנו.
  • בנוסף, אנחנו מספקים שירותי ייעוץ, הכווונה וליווי לצורך עמידה בתקנים בענף המזון כגון: ISO, HACCP, GMP וכן הכנה לביקורות של המשרדים הממשלתיים (משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה וכיו"ב).

חוות דעת מקדמית למפעלים

אנחנו מגישים את התוכניות הנדרשות למשרד הבריאות ואם יש צורך גם למשרד החקלאות (כאשר מדובר במפעלי בשר לדוגמה).

מאשרים אותה מראש לפני הקמת המפעל, בתהליך שנקרא חוות דעת מקדמית.

לאחר מכן יוצאים לביצוע ובסופו מגישים בקשות לרישוי עסקים – מחלקות הנדסה, תברואה, כב"א, המשרד להגנת סביבה, משטרה ומאפשרים את הכל עד לקבלת רישיון העסק ורישיון היצרן.

בשלב של חוות דעת מקדמית או בשלב של הגשת בקשה לרישיון עסק / יצרן מוגשת גם פרשה טכנית. היא מוגשת למשרד הבריאות או לכל אחד מהגורמים מהם אנחנו רוצים לקבל אישור מקדמי.  

פרשה טכנית מכילה בתוכה פירוט וההסברים לגבי מערכות המים, אוויר, שפכים, היבטים טכנולוגיים לגבי המזון, היגיינה ועוד. ככל שהעסק מורכב יותר כך הפרשה הטכנית תצטרך להסביר את מורכבות העסק.

לרוב, יהיה זה טכנולוג מזון שיהיה אמון על כתיבת פרשה טכנית אך בשנים האחרונות נכתבות פרשות טכניות גם על ידי אדריכלים.

לא פעם ולא פעמיים הגיעו אלינו לקוחות שאנשי מקצוע ללא ניסיון וידע מעמיק בתחום המזון עשו להם את הפרשה הטכנית והבקשה חזרה. יתרה מכך, הם התבקשו שיועץ מזון יכתוב להם את הפרשה, מפאת היבטים טכנולוגיים שזקוקים להבהרה והבנה מעמיקה של תהליכים (מבחינה מיקרוביאלית, רישום סדר נכון של תהליכים וכו').

עיכובים בהגשה של פרשה טכנית יכולים להתבטא בנזקים של עשרות ומאות אלפי שקלים ולכן חשוב מאוד שמישהו מקצועי ילווה את הבקשה.

תכנון מפעלי מזון – סוף מעשה במחשבה תחילה

תכנון קפדני של מפעלי מזון בליווי אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בתחום המזון עשוי להקל על המלאכה בהמשך הדרך. רק טכנולוג מזון שהתנסה וליווה עשרות מפעלי מזון ידע להיכנס לפרטים הקטנים אשר בסופו של יום הופכים משמעותיים מאוד לבעלי עסקים. 

יש הרבה חברות שמעסיקות טכנולוג מזון רק לצורך פרויקטאלי נקודתי או זמני והוא לא חלק קבוע מהחברה. לפיכך, אותו טכנולוג לא ילווה את העסק לאורך שנים ולא יכיר את כל המורכבויות והתהליכים הדרושים לשגשוג העסק. המלצה חמה היא לבחור בטכנולוג מזון שהוא חלק בלתי נפרד מהחברה, מאחר והוא זה שעתיד לצעוד לצדכם במשך מספר שנים. חשוב לבחון שהחברה שבה בחרתם לצורך תכנון מפעל מזון מתבססת על טכנולוג מזון קבוע ובלתי נפרד משאר החלקים של החברה, ולא אחד שממלא רק תפקיד זמני.  

 

ביופוד – תכנון מפעלי מזון זה ליבת העסק שלנו

עמרי גור, טכנולוג מזון, שחי ונושם את ענף המזון בשני העשורים האחרונים, הוא זה שמוביל את חברת ביופוד לתת מענה מקיף והולם למפעלי מזון. בנוסף בצוות של ביופוד נמצאים כל בעלי התפקידים הדרושים לליווי מלא ומקצועי למפעל שלכם. אנחנו צועדים עם המפעלים אותם תכננו במשך שנים רבות והופכים לחלק בלתי נפרד מההתפתחות וההתרחבות שלהם. 

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר, לקבל ייעוץ מקצועי, להתרשם מהנפשות הפועלות ולהבין כי ביופוד היא בית חם ומקצועי לתכנון וליווי המפעל שלכם.

 

תברואן מוסמך- עמרי גור
עמרי גור טכנולוג מזון, תברואן מוסמך ושף סוג 5
תכנון מפעלי מזון בביופוד
תכנון מפעל במציאות

תכנון מפעלים שביצענו

זקוקים לתכנון מפעל מזון – צרו איתנו קשר

למה לפנות אל BioFood?

אני עמרי גור, טכנולוג מזון והבעלים של חברת BioFood ואני בטוח שאני מגשים את הייעוד שלי. תחום רישוי עסקי המזון קרוב ללבי ואני עוסק בו למעלה מעשור. במרוצת השנים ליוותי באופן אישי מאות עסקים בתחום המזון והענקתי להם מגוון רחב של שירותים, החל מייעוץ מקדים, דרך תהליך תכנון קפדני ועד ליווי והשמה של תהליכים.

באוכל כמו באוכל – פועלים מהלב, בדיוק מירבי ועם תשומת לב!
זו בדיוק הסיבה למה לפנות אל ביופוד – מאחר ואנחנו פועלים מהלב, בצמוד למפעל ומכירים כל אבן ומכונה. כך אנחנו מפחיתים בירוקרטיה, צועדים יד ביד לעבר הרישיונות המיוחלים וממשיכים להובלת המפעלים לשגשוג והתרחבות.

אני וצוות ביופוד זמינים מאוד לקהל לקוחותינו ואם יש לכם שאלות אתם יותר ממוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני, לייעוץ ללא התחייבות.

לשירותכם, עמרי גור

בין לקוחותינו

סיפורי לקוח

סיפור לקוח - "מסעדת הדייגים" בנמל יפו.
במסגרת השירות שניתן ללקוח אשר הגיע אלי לאחר שנתקל בבעיה בהפקת הרישיון, נקבעו עבור הלקוח נהלי מטבח ברורים וסדורים, אשר כללו את כל תהליך הקירות החודשית הכוללים בקרה ופיקוח, לאחר אפיון והטמעת הנהלים הוגשה הבקשה לרישיון מחדש, והרישיון הופק בפועל.
סיפור לקוח - מועצת "נווה זוהר" בים המלח.
המועצה שכרה את שירותי במסגרת הצורך בבקרה ופיקוח של כל עסקי המזזון הפועלים תחת המועצה, ובהם מסעדות ובתי מלון. השירות כולל הכוונה ייעוץ ודיווח לאחר בחינה שוטפת של המזונות המוכנים אצל בתי העסק השונים. עבור לקוח זה, בוצעה כמו כן כתיבה של אוגדן תברואה לבתי אוכל המשמש את הרשות ובעלי העסקים בתהליכי הביקורת.
סיפור לקוח - מועצת "זכרון יעקב".
המועצה פנתה אלי לקבלת ייעוץ בטיחות מזון בשטח במהלך אירועים המוניים, בהם אירועי יום העצמאות ואירועי חוץ שונים אותם מפעילה המועצה ומוגש בהם מזון לציבור. כך, בכל אירוע בו מפעילה המועצה אני מגיע אל האירוע בפועל ומפקח על התנהלותם התקינה והבריאה של כלל דוכני המזון המופעלים באותה העת.
סיפור לקוח - מערך הגנים "מגוונים" ברמת השרון.
לקוח זה מקבל שירות שוטף קבוע במשך כשנתיים, הכולל דיגום מזון בכל רשת הגנים ושליחתו למעבדה, פענוח התוצאות, הסקת המסקנות והפקת הלקחים הנדרשים כתוצאה. שירות זה מאפשר לרשת גני הילדים לפקח על איכות המזון, ולוודא הגעה של מזון איכותי ובריאותי לפיות הילדים.
הקודם
הבא

ההסמכות שלנו