פרשה טכנית

כתיבת פרשה טכנית היא תיאור מקצועי של בית העסק והפעילות המתקיימת בו.

פרשה טכנית מכילה פרק הנוגע לסניטציה ופרק העוסק בהיבטים טכניים של המבנה בו קיים בית העסק.

פרשה טכנית מפרטת ומסבירה את התהליכים בהיבטים של מערכת המים, מערכת האוויר, סילוק שפכים, היבטים טכנולוגיים של מזון, שמירה על היגיינה ועוד. ככמובן שככל שמדובר על עסקים מורכבים יותר גם הפרשה הטכנית תהיה מפורטת ומורכבת יותר.

טכנולוג מזון במרבית המקרים הוא איש המקצוע המון על כתיבה של פרשה טכנית אך בשנים האחרונות יש גם פרשות טכניות הנכתבות בידי אדריכלים.

פרשות טכניות יכולות לחזור אם הן נכתבות ללא הידע והניסיון הנדרשים. לאורך השנים טיפלנו בעשרות לקוחות לכתיבה חוזרת של פרשה טכנית מאחר ונדרש ידע רב בתחום המזון, ידע אשר לא תמיד נמצא אצל כל איש מקצוע.

ישנם היבטים טכנולוגיים הקשורים למזון שדורשים הבהרה והבנה מעמיקה של כלל התהליכים (הן מבחינה מיקרוביאלית, הן מבחינת רישום סדר נכון של תהליכים וכד').

 


פרשה טכנית עבור משרד הבריאות

תברואן או טכנולוג של מזון מגיש פרשה טכנית למשרד הבריאות ולרשויות עבור מסעדות, סופרמרקטים או כל עסק הקשור למזון, כחלק מהשירות הניתן ע"י יועצי ביופוד.

הפרק בפרשה הטכנית העוסק בסניטציה יכלול תהליכי הכנת מזון, אם אלה אכן מתקיימים בעסק.

פרשה טכנית תכלול את פירוט חומרי הגלם, נפחי אחסון בקירור והקפאה, מספר מנות, מקומות ישיבה אם קיימים ונתונים על העובדים בבית העסק.


הפרק בפרשה הטכנית העוסק במבנה יכלול:

  • נתונים על מידות של חדרי העסק וחדרי קירור
  • תיאור תשתית וצנרת העסק
  • שפכים
  • פינוי אשפה
  • מקורות כיבוי אש
  • נתוני מקורות מתח חשמלי
  • איוורור
  • תאורה
  • סידורים אקוסטיים (אם ישנם)


עיכוב בהגשת פרשה טכנית

חשוב מאוד להבין כי עיכובים בהגשתה של פרשה טכנית יכולים לגרום לנזקים כלכליים לא מבוטלים ולכן כדאי לוודא כי אתם נכנסים בעובי הקורה מוקדם ככל הניתן.

 

חלק מלקוחותינו:

כתיבת פרשה טכנית מפעל טבעוני אוטופי הנמצא ביבנה, על ידי עמרי גור, חברת ביופוד, לאישור משרד הבריאות.

פרשה טכנית

צרו קשר להזמנת שירות פרשה טכנית

למה לפנות לביופוד?​

אני עמרי גור, טכנולוג של מזון והבעלים של BioFood. עוסק בתחום רישוי עסקי המזון למעלה מ 10 שנים, במהלכם התמודדתי עם מאות עסקי מזון עבורם הענקתי את שירותי השונים. אשמח להעניק גם לכם את השירות, הכולל את כל שירותי ההכנה לקראת רישוי העסק, וכן ליווי בית העסק במהלך פעילותו בכדי לוודא תקינות מערכות המזון וייצורו, במטרה להבטיח תוצר מושלם ללקוח, ועמידה בתקנים של משרד הבריאות. יש לכם שאלות? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני, לייעוץ ללא התחייבות.

לשרותכם, עמרי גור

בין לקוחותינו

סיפורי לקוח

הקמת מזנון בשרי - "מכללת כנרת", צמח.
הלקוח ביקש לבחון את האפשרות של הקמת מזנון בשרי, נציין שבמקום פעל מזנון חלבי בכלל. בפניה אליי, התבקשתי לתת ייעוץ מקצועי בבחינת האפשרות, וללוות את ביצוע הפרויקט. בסופו של דבר עד להקמתו של המזנון.
הגדלת מטבח קיים - "מכללת אוהלו", קצרין.
הלקוח ביקש לבחון את האפשרות להגדיל את המטבח בהיקף פעילותו וכן לשמור על הצביון הכשר של המסעדה. ליוויתי בפועל את מפעיל המסעדה על ידי הטמעת נהלים, איתור ומניעת תקלות אפשריות, תכנון מערך שפכים ועוד. כיום המסעדה מורחבת ופעילה לשביעות רצונם.
רישיון הפעלת מסעדת "הטאבון והמנגל", גבעת שמואל.
הלקוח נתקל בקשיים בקבלת רישיון הפעלת המסעדה. הלקוח נתקל בקושי בעת פניה אל משרד הבריאות והשירות הוטרינרי. ליוויתי את הלקוח וייעצתי כיצד לפעול, הגעתי עם הלקוח לפגישות בהן הוסבר והובהר כיצד לפעול באופן תקין. כיום העסק פעיל, ומתפקד במסגרת הנדרשת בחוק, וזוכים לביקור שבועי על ידי לבקרה ופיקוח שוטפים.
סיפור לקוח - מפעל הבשר "יהודה מעדני בשר", א.ת. קרית אתא.
מפעל משפחתי בן כ-20 המייצר מעדני בשר ומגוון סוגים של נקניקים. הלקוח פנה בכדי שאייצר עבורו את מפרטי המוצרים מחדש, שיפור מתכוני המוצרים ועמידה בתקנים הנדרשים לטובת משרד הבריאות. עבור הלקוח הוקמה תכנית דיגום שנתית, ומתנהלת בקרה ופיקוח באופן שוטף עד היום.
טיפול בשפכים - בית אבות "בית גיל הזהב", כפר סבא.
הלקוח ביקש קבלת ייעוץ בנושא התנהלות השפכים במתחם. הגעתי אל המקום, ערכתי סיור והסקתי את המסקנות הנדרשות, ולויוויתי את תהליך הטמעת הלקחים בפועל עד להתנהלות נכונה ותקינה של מערך השפכים, לרבות כתיבת מכתב לתאגיד המים.
סיפור לקוח - מלון "עונות", נתניה.
הלקוח פנה אלינו לאחר שנדרש לייעוץ בנושא התנהלות סילוק השפכים. ביצענו סיור במקום, הופקו לקחים ונמצאו צרכים לשיפור התשתית, לרבות בחינת קווי השפכים הסניטאריים. בפועל הופקו הדוחות הנדרשים, בוצעו השינויים הנדרשים עד להתנהלות תקינה ונכונה של מערך השפכים במלון.
הקודם
הבא

ההסמכות שלנו