רישיון יצרן למפעל מזון לבעלי חיים

רישיונות יצרן למפעלי מזון לרוב צריכים להיות מוגשים למשרד הבריאות אך בשונה מהם, כאשר מדובר על רישיון יצרן למפעל מזון לבעלי חיים אז גורם הרישוי המרכזי הוא משרד החקלאות.

נכון להיום יש קושי להוציא רישיונות למפעלי מזון לבעלי חיים מאחר ומשרד החקלאות מגלה קו נוקשה ומבקש אבטחת מוצרים ברמת איכות HACCP (הסמכת תוכנית בטיחות).ISO9001 HACCP

בנוסף, יש להגיש בקשה לרישיון ניהול עסק ברשות המקומית שבשטח שיפוטה עתיד לקום מפעל המזון.

קבלת אישור תוכניות וביצוע ביקורת תברואתית טכנולוגית על ידי אגף הפיקוח על המזון של בע"ח וכמובן התשלומים הרלוונטיים והנפקת רישיון היצרן.

רישיון יצרן למפעל מזון לבעלי חיים

מה צריך לעשות על מנת להוציא רישיון יצרן למפעל מזון?

מבקש ההיתר צריך לפנות אל הרשות המקומית ולהגיש בקשה לקבלת רישיון עסק. ניתן לעשות זאת רק באמצעות איש מקצוע (אדריכל) שילווה את הגשת הבקשה ויוודא כי הנכם עומדים בקריטריונים לקבלת הרישיון.

הרשות המקומית דורשת גם תוכנית סידור פנימי של כל האגפים, הציוד והמכונות שישמשו את המפעל לייצור מזון. את תוכנית הסידור מגישים באמצעות טכנולוג מזון המתמצא בטכנולוגיה של ייצור המזון.

כמו כן, בטרם פותחים מפעל מזון לבעלי חיים יש להגדיר מטרות ויעדים ברורים למפעל. בין המטרות יש להגדיר את סוג המוצרים, הכמות, אופן הפעולה ואף את כמות העובדים והגדרת תחומי האחריות שלהם.

בנוגע לסוג המזון שעתיד לייצר המפעל, האם מדובר על מזון מן החי, תערובות וכד'. לצד סוג המוצרים יש להעריך את הכמות המיוצרת, את כמות חומרי הגלם וחומרי האריזה אשר ישארו במפעל בכל יום (בממוצע) וכמובן כיצד יתבצע האחסון. איך יתבצע הייצור, מהו תהליך הזרימה במפעל, מהן הנקודות הקריטיות בייצור אשר טומנות בחובן סיכונים פוטנציאליים, האם מתוכננת בקרת התהליכים וכיצד. בנוסף, תדרשו להציג את מספר העובדים ואת תחומי האחריות המקצועית של כל אחד מהם.

טיפים להוצאת רישיון יצרן למפעל מזון לבע"ח

כאשר בוחרים את מיקום המפעל ואת המבנה הדרוש יש לעשות את הבחירה בכובד ראש ורצוי כבר בשלב זה להתייעץ עם אנשי מקצוע.

המפעל צריך לקום באזור בו הסביבה לא עתידה להשפיע או לזהם את המזון (גורמי סיכון כמו אבק, חול, גזים ושאר מזהמים עלולים לפסול את המיקום).

חשוב שיהיו דרכי גישה נוחות למפעל, דרכי גישה מאספלט, בטון או מצע מהודק ולרשותו של המפעל יעמדו תקן לפינוי אשפה העונה על הנחיות הרשות המקומית.

חשוב להבין כי רק בנושא מיקום המפעל יש מעל ל15 הנחיות שונות וחשובות בהן צריך לעמוד וכדאי להתעכב על כך ולתת את מלוא תשומת הלב לנושא.

מעבר לנושא מיקום המפעל, סביבתו יש את נושא סידור המפעל, שגם הוא עולם שלם בפני עצמו.

סידור המפעל צריך להתבצע כך שיאפשר מערך ייצור רציף שעונה על סדר פעולות הייצור, החל משלב הכנסת חומרי הגלם ועד שלב האחסנה. סידור המפעל צריך לוודא כי לא תהיינה התנגשויות בין מוצרים סופיים לבין מוצרי גלם וכד'.

כמובן כי גם נושא הציוד אשר ישמש את המפעל יש לנקוט בהתאם להנחיות מחמירות ולוודא כי בחרתם ציוד אשר עשוי מחומרים המאושרים לשימוש וניתנים לפירוק וניקיון בקלות יתרה.

גם בבואכם לבחור עובדים אשר יקחו חלק בתהליך ייצור המזון יש צורך בעבודה מקדימה ועליכם לדעת כי על העובדים להיות מצוידים באישור רפואי מתאים המעיד על כשירותם.

ביופוד – הופכים את תהליך קבלת הרישוי לידידותי יותר

אנחנו בביופוד יודעים שאתם רוצים לעסוק במה שאתם אוהבים ובמה שאתם חושבים שיהיה לכם כלכלי יותר. לכן, אנחנו מעסיקים אצלנו, תחת קורת גג אחת, את כל בעלי המקצוע הרלוונטיים לקבלת רישיון יצרן למפעלי מזון לבעלי חיים ועושים כל שביכולתנו על מנת להנגיש את התהליך, ללוות אתכם יד ביד לקבלת הרישיון הנכסף.

חשוב מאוד לציין כי מעבר לקבלת רישיון היצרן אנחנו ממשיכים ללוות מפעלי מזון רבים גם לאחר שלבי תכנון מפעלים. אנחנו מתייחסים למזון לבעלי חיים ממש כפי שאנחנו מתייחסים למזון לבני אדם ודואגים ליצור מפעלים עם אבטחת איכות גבוהה במיוחד.

יש לנו ניסיון רב בתחום המזון לבעלי חיים ובכלל, אנחנו יכולים לסייע במציאת ספקים לחומרי גלם, אנחנו מכירים את כל השחקנים המרכזיים בענף וליווינו מספר לא מבוטל של עסקי מזון הן במהלך שלב הקמתם והן לאחריו.

הנחיות כלליות להגשת תכניות ותהליך קבלת רישיון יצרן למפעל מזון לחיות מחמד

בין הלקוחות שלנו:

  • ביודוג
  • Carnivore Pet Food

צרו קשר להזמנת שירות רשיון יצרן למפעלי מזון לבעלי חיים