תברואה – שפכים א’

השפכים הם תוצר של שימוש במים.
מת”ש – מתקן לטיהור שפכים
זיהום מקורות המים: שפכים עירוניים, דשנים, ריסוסים, חומרי הדברה, בורות ספיגה, שפכים תעשייתיים.
זיהום חנקות – התקן של חנקות הוא ל 70 מג”ל.


מטרות הטיפול בשפכים:

מניעת זיהום סביבתי, סדר וניקיון (אסטטיקה), מניעה כלכלי, מניעת זיהום מי תהום ומים עיליים, מניעת מפגע תברואתי עקב שפכים בקרבת מגורים.

תברואה – שפכים א’

מים שפירים – מים טובים לשתייה.

קולחים – מי שפכים אשר עברו טיפול במכון לרמה המתאימה לסילוק לנחל ומשם לים או להשבה למי תהום: כמובן ללא פטוגנים, ריכוז חמצן מומס, רמת חנקה נמוכה וזרחן נמוכה ביותר, למנעת תהליך אוטורופיקציה. במדינת ישראל הקולחין מהווה חלק בלתי נפרד ממאזן המים הכללי כ 80% השבה.


קולחים בריכוז גבוה של סידן, מגנזיום, נתרן –  S.A.R גורמים נזק חמור לקרקע.

טיהור שפכים – התהליך טיפול בנוזלים  משפכים עד קולחים.

שפכים – כל הפסולת הנוזלית לרבות מוצקים מומסים ומוצקים בתרחיף שיוצאים מהכיורים, מקלחות, אסלות, האמבטיה מזורמים אל מערכת השפכים הציבורים.

שפכים תעשייתיים –  עשירים במתכות כבדות וחומרים רעילים כגון: ציאנידים, עופרת, ארסניק, נחושת.
מים אפורים / מים דלוחים – נוזלי השפכים שמקורם לא מגיעים מאסלות, אינם שפכים תעשייתיים או שהוזרמו אליהם חומרים מסוכנים.


מים מושאבים – מי קולחין שעברו טיהור ולאחר מכן שהייה כשנה וחצי באקוויפר נשאבים.  לשימוש להשקיה בלתי מוגבלת.

השקיה בלתי מוגבלת – מים שמיועדים להשקיה ללא סכנה לשתייה אקראית, מתאימה גם לירקות הנאכלים חי.


מקורות המים:

הכינרת כמקור מים עיליים באיכות משתנה ובעכירות גבוה.

הדורשת מערכת סינון ומערכת חיטוי שמביאה את המים לרמת התקן (NTU1).

ריכוז הכלוריד משתנה כפונקציה של מפלס המים.

מים עיליים – מים פתוחים לאטמוספרה.

אקפיפרים


הפלרה – פעולת חיטוי בעזרת פלואוריד –  לפי תקנות בריאות העם (איכותם התברואית של מי שתייה) על כל ישוב  מלמעלה מ5000 נפש מחויב בהפלרה.

ידוע כי המצאות של מעל ל1.7 מג”ל פלואור גורם לכתמים על השיניים וחוסר פלואור פחות מ 0.5 מג”ל גורם לעששת בשיניים.


מתקני הפלרה – הנחיות לתכנון מפורט ומכרזים


>>>  תברואן


>>>  המשך טיפול בשפכים ב’.

 

צרו קשר

יועץ שפכים
טכנולוג מזון

תורת המזון

תהליכי שימור מזון: חימום – השמדת החיידקיים (פסטור חלב) קירור – הורדת טמפרטורה לשם הרחקת התנאים האידיאלים להתפתחות חיידקיים תרמופילים ומזופילים הקפאה – “עצירת” התפתחות

קרא עוד »
טכנולוג מזון

​חיידקיים פתוגנים 2

היצורים הקטנים אשר לא נראים ללא מיקרוסקופ. רק לשם דוגמא על ראש של סיכה יכולים לחיות 10 מיליון חיידקים. את החיידקים מוצאים בכל מקום: באוויר,

קרא עוד »

למה לפנות אל BioFood?

אני עמרי גור, טכנולוג של מזון והבעלים של BioFood. עוסק בתחום רישוי עסקי המזון למעלה מ 10 שנים, במהלכם התמודדתי עם מאות עסקי מזון עבורם הענקתי את שירותי השונים. אשמח להעניק גם לכם את השירות, הכולל את כל שירותי ההכנה לקראת רישוי העסק, וכן ליווי בית העסק במהלך פעילותו בכדי לוודא תקינות מערכות המזון וייצורו, במטרה להבטיח תוצר מושלם ללקוח, ועמידה בתקנים של משרד הבריאות. יש לכם שאלות? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני, לייעוץ ללא התחייבות.

לשרותכם, עמרי גור

בין לקוחותינו

סיפורי לקוח

סיפור לקוח - "מכללת כנרת", צמח.
הלקוח ביקש לבחון את האפשרות של הקמת מזנון בשרי, לאחר ובמקום פעל מזנון חלבי בכלל. בפניה אלי, התבקש ייעוץ מקצועי בבחינת האפשרות, וללוות את ביצוע הפרויקטו בסופו של דבר על להקמתו של המזנון.
סיפור לקוח - מערך הגנים "מגוונים" ברמת השרון.
לקוח זה מקבל שירות שוטף קבוע במשך כשנתיים, הכולל דיגום מזון בכל רשת הגנים ושליחתו למעבדה, פענוח התוצאות, הסקת המסקנות והפקת הלקחים הנדרשים כתוצאה. שירות זה מאפשר לרשת גני הילדים לפקח על איכות המזון, ולוודא הגעה של מזון איכותי ובריאותי לפיות הילדים.
סיפור לקוח - מטבח עובדים במפעל "סנו", הוד השרון.
תכנון מלא והגשת התכניות עד לשלב קבלת הרשיון על ידי ליווי, בקרה ופיקוח של פעילות המטבח, על מנת להוביל את פעילותו לתקנית ובעמידה בתנאי משרד הבריאות לצורך קבלת הרשיון והיתר פעילותו.
סיפור לקוח - "מסעדת הדייגים" בנמל יפו.
במסגרת השירות שניתן ללקוח אשר הגיע אלי לאחר שנתקל בבעיה בהפקת הרישיון, נקבעו עבור הלקוח נהלי מטבח ברורים וסדורים, אשר כללו את כל תהליך הקירות החודשית הכוללים בקרה ופיקוח, לאחר אפיון והטמעת הנהלים הוגשה הבקשה לרישיון מחדש, והרישיון הופק בפועל.
סיפור לקוח - מפעל הבשר "יהודה מעדני בשר", א.ת. קרית אתא.
מפעל משפחתי בן כ 20 המייצר מעדני בשר ומגוון סוגים של נקניקים. הלקוח פנה בכדי שאייצר עבורו את מפרטי המוצרים מחדש, שיפור מתכוני המוצרים ועמידה בתקנים הנדרשים לטובת משרד הבריאות. עבור הלקוח הוקמה תכנית דיגום שנתי, ומתנהלת בקרה ופיקוח באופן שוטף עד היום.
סיפור לקוח - מלון "עונות", נתניה.
הלקוח פנה אלי לאחר שנדרש לייעוץ בנושא התנהלות סילוק השפכים. ביצעתי סיור במקום, הופקו לקחים ונמצאו צרכים לשיפור התשתית, לרבות בחינת קווי השפכים הסניטאריים. בפועל הופקו הדוחות הנדרשים, בוצעו בליווי שלי השינויים הנדרשים עד להתנהלות תקינה ונכונה של מערך השפכים במלון.

ההסמכות שלנו