רישיון עסק למסעדה


בהתאם לתקנות רישוי עסקים (התשמ"ג 1983)  נקבעו תנאי תברואה נאותים לבתי אוכל החייבים להתקיים בכל בית עסק העוסק בממכר מנות אוכל, לרבות, מסעדות, מזנונים, בתי קפה וכדומה. תקנות אלו כוללות בתוכן מגוון רחב של הנחיות בהן בעלי המסעדה חייבים לעמוד לצורך קבלת רישיון עסק להפעלת המקום.

פותחים מסעדה? נדרשים להליכי הנפקת רישיון עסק למסעדה? אצלנו בחברת ביופוד תוכלו ליהנות משירותי ייעוץ, סיוע והכוונה לאורך של שלבי הרישוי הנדרשים.

צרו קשר עוד היום וחסכו כסף רב 052-5257750

 


רישיון עסק למסעדה – בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!

אנחנו בחברת ביופוד, עוסקים ומתמחים בליווי עסקים בענף המזון כבר למעלה מ-10 שנים, במהלכן ליווינו עשרות מסעדנים בדרך להקמתן, פתיחתן והפעלתן של מסעדות בכל רחבי המדינה.

פתרונות השירות המוצעים על ידינו לעסקים בענף המזון כוללים גם ליווי מעשי ומקצועי של הליכי רישוי מסעדות בהתאם להנחיות הכלל ארציות המופיעות בחוק לרישוי עסקים

ובהתאם לדרישות הספציפיות של כל רשות מקומית בשטחי המדינה.


איך מוציאים רישיון עסק למסעדות?

בדרך לקבלת רישיון עסק למסעדה נמצאות תקנות רישוי עסקים (תנאי תברואה נאותים לבתי אוכל) התשמ"ג-1983 אשר קובעות בין היתר כי המטבח בשטח המסעדה יהיה חלק בלתי נפרד בתוך מבנה המסעדה ובו יתקיימו התנאים הבאים:

    • יותקנו בו כיורים וברזים המיועדים לאספקת מים חמים וקרים בנפרד.
    • שליש משטחו יהא מיועד למדור שטיפת כלים.
    • לאחר אבזור המטבח באמצעות ציוד וריהוט יוותרו בו שטחים חופשיים ופנויים ברוחב של 1.5 מטר לפחות.
    • קירות המטבח או כל מחיצה בו יהיו בגוון בהיר, מכוסים באריחי חרסינה בהירים או בחומר אחר שאישר המנהל, בגובה של 1.80 מטרים לפחות מהרצפה.
  • הגדרות מהתקנות

    בואו נבין מה מגדיר החוק וכיצד:

    "בית אוכל" – כל עסק המפורט בפרטים 13א, 99(א) ו־104 לצו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי), התשל"ג- 1973 (להלן – הצו);

    "הל"ת" – הוראות למיתקני תברואה, התש"ל-1970 ,כמשמעותן בתקנה 1 לתקנות התכנון והבניה (בקשה להיתר, תנאים ואגרות), התש"ל- 1970 (להלן – תקנות התכנון והבניה), שהעתק מהן הופקד בכל לשכת בריאות מחוזית ונפתית;

    "מזון" – כל דבר המיועד לצריכת אדם באכילה, בשתייה או בלעיסה לרבות חמרי גלם להכנת מזון ולמעט בעל־חיים בעודנו חי וחומר המשמש ברפואה בלבד;

    "מזון גולמי" – מזון שטרם הוכן לצריכה;

    "מזיקים" – חרקים, מכרסמים, ציפורים ובעלי חיים אחרים;

    "ניקוי" – פעולה של סילוק כל זיהום הנראה לעין, הניתן למישוש או הנותן ריח;

    "מתקן קירור" – מקרר חשמלי, חדר קירור, מתקן להקפאה עמוקה או חדר להקפאה עמוקה.


רישיון למסעדה

בנוסף לתקנות המופיעות לעיל, אם אתם חפצים בקבלת רישיון עסק למסעדה אז תדעו כי המטבח חייב לעמוד בתנאים הבאים: תכנון מדורים נפרדים המיועדים לצרכי טיפול במזון גולמי, למטרות בישול, למטרות הגשת מזון מוכן להגשה ולמטרות שטיפת כלים.

תקנות רישוי עסקים בתי אוכל

כמו כן, מעל מתקני הבישול או הטיגון יותקן מנדף בהתאם להוראות החוק ויוצבו בו שלושה כיורים לפחות.


על פי תקנות החוק, חלל המטבח בשטח המסעדה יהיה בגודל מינימאלי של 12 מ"ר + 8 מ"ר מחסן, כאשר שטח המסעדה אינו פוחת מ-55 מ"ר. במסעדות בהן קיימים למעלה מ-30 מקומות ישיבה יתווספו לשטחי המחסן והמטבח כ-0.4 מ"ר עבור כל מקום ישיבה נוסף.

רישיון עסק למסעדה

זה התוצר הסופי..



מעבר לתכנון המטבח למטרות רישוי המסעדה, אנחנו בחברת ביופוד מסייעים לבעלי המקום לאורך כל שלבי הרישוי הנדרשים, לרבות, ניהול הפעילות אל מול הגורמים המוסמכים כגון: אגפי העירייה השונים, תחנות כיבוי האש הפועלות באזור, משטרת ישראל, משרד הבריאות וכדומה.

לפרטים נוספים אודות הליכי רישוי למסעדות, צרו איתנו קשר עוד היום: 052-5257750


בין הלקוחות שנעזרו בנו לקבלת רישיון עסק למסעדה ושירותים נוספים:

מסעדה אבו נידאל, רמת הגולן מסעדה.

מסעדת דל טורו, אשדוד

מסעדה מפגש עד הלום

ראשונים בטעם, ראשון לציון

הולי בייגל, מודיעין (רישוי עסקים כולל משלוחים)

המסעדה בעתיקה, צפת

מסעדה שמחה, ראש פינה

הטבון והמנגל – גבעת שמואל

סורנטו – ראשון לציון

השווארמה של אסי

דונה גרציה – זכרון יעקב

לחם מן הארץ – אשקלון

כיצד מתמודדים עם דרישות הרישוי למסעדה?

פתיחה ותפעול בית עסק בענף המזון הינו הליך מורכב ומסועף המחייב אתכם להתמודד עם כל אחת מהדרישות העלולות להכשיל את קבלת רישיון העסק המיוחל. על מנת להתמודד בצורה היעילה, הנקודתית והמהירה ביותר עם דרישות הרישוי השונות, אנו ממליצים לכם לשכור את שירותיהן של חברות שונות העוסקות ומתמחות בליווי הליכי רישוי לעסקים בכלל ורישוי לעסקים בענף המזון בפרט.

חברות אלו, מעמידות לרשותכם מגוון רחב של שירותים מקצועיים המיועדים לצרכי הגשת בקשות מסודרות לצרכי רישיון עסקים בענף המזון וזאת לאחר גיבוש תכניות מפורטות בנוגע לצרכי תפעול בית העסק ועמידתו בכל אחת מהתקנות הנדרשות בחוק לקבלת הרישיון.


השירות המקצועי המוצע לכם על ידי אותן חברות, מאפשר גם לכם להמשיך ולהתמקד בפיתוח העסקי של המקום ולהותיר את כל ענייני הביורוקרטיה לאנשי מקצוע מובילים בתחומם.

צרו קשר להזמנת שירות רישיון עסק למסעדה

למה כדאי לכם לבחור ביופוד?

אני עמרי גור, טכנולוג של מזון והבעלים של BioFood. עוסק בתחום רישוי עסקי המזון למעלה מ 10 שנים, במהלכם התמודדתי עם מאות עסקי מזון עבורם הענקתי את שירותי השונים. אשמח להעניק גם לכם את השירות, הכולל את כל שירותי ההכנה לקראת רישוי העסק, וכן ליווי בית העסק במהלך פעילותו בכדי לוודא תקינות מערכות המזון וייצורו, במטרה להבטיח תוצר מושלם ללקוח, ועמידה בתקנים של משרד הבריאות. יש לכם שאלות? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני, לייעוץ ללא התחייבות.

לשרותכם, עמרי גור

בין הלקוחות שלנו

"אין חכם כבעל ניסיון" – לקוחות מספרים

סיפור לקוח - "מסעדת הדייגים" בנמל יפו.
במסגרת השירות שניתן ללקוח אשר הגיע אלי לאחר שנתקל בבעיה בהפקת הרישיון, נקבעו עבור הלקוח נהלי מטבח ברורים וסדורים, אשר כללו את כל תהליך הקירות החודשית הכוללים בקרה ופיקוח, לאחר אפיון והטמעת הנהלים הוגשה הבקשה לרישיון מחדש, והרישיון הופק בפועל.
סיפור לקוח - מזנון בית הספר "לילינטל" ברמלה.
ליווי אישי וייעוץ הכולל הטמעת תהליכי ביקורת והתנהלות תקנית משלב הקמת המזנון ועד לפתיחתו בפועל, לאחר הפקת כל המסמכים והרשיונות הנדרשים לטובת הנושא. במהלך הפקת הרשיון ייצגתי את בעלי המזנון בפני הרשויות והפקתי כל המסמכים הנדרשים בכדי לקבל את אישור הפעלתו.
סיפור לקוח - מאפית "לחם גל", חיפה.
הלקוח פנה אלי לצורך ליווי וייעוץ לקבלת רשיון יצרן. עבור הלקוח בוצע תכנון והתקיימו מספר פגישות במהלך הוטמעו כל הנהלים הנדרשים. הלקוח קיבל את הרשיון המבוקש, ואף הופק עבורו רישיון לבית הקפה אותו החליט להפעיל במרוצת הדרך. מאפיה משפחתית מאוד מומלצת.
סיפור לקוח - מטבח עובדים במפעל "סנו", הוד השרון.
תכנון מלא והגשת התכניות עד לשלב קבלת הרשיון על ידי ליווי, בקרה ופיקוח של פעילות המטבח, על מנת להוביל את פעילותו לתקנית ובעמידה בתנאי משרד הבריאות לצורך קבלת הרשיון והיתר פעילותו.
הקודם
הבא

הסמכותינו