רישיון עסק לבתי קפה

רישיון לבית קפה – בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!

חולמים על בית קפה קטן ואינטימי בבעלותכם? חולמים בגדול ורוצים לפתוח רשת של בתי קפה? אצלנו בחברת ביופוד תוכלו ליהנות ממגוון רחב של פתרונות שירות לעסקים בענף המזון והמשקה.

אז בוודאי שמעתם על כך שבלי העזים לא היה לנו קפה, שזהו הסיפור הידוע של מעריצי הקפה לדורותיהם (למי שלא מכיר – רועה צאן הבחין בכך שהעזים שלו שמחות ופעילות במיוחד לאחר אכילה של פרי עץ הקפה). 

גם עם ההבנה שלפרי המדהים יש סגולות, לקח זמן עד שהקפה הפך למה שאנחנו מכירים היום ורק במאה 16 נוצר תהליך הקלייה והחליטה שאנחנו מכירים היום.


הוצאת רישיון עסק לבתי קפה

בהתאם לתקנות החוק לרישוי עסקים טעוני רישוי בישראל, בית קפה הוא בית עסק המיועד לצרכי הכנתם ומכירתם של משקאות חמים, כריכים מכל סוג, סלטים ותבשילים אשר אינם מכילים מזון מן החי.

כמו כן, החוק לרישוי עסקים מתיר לבעלי בית הקפה למכור עוגות, ממתקים, גלידות ומשקאות קרים, וזאת בתנאי שמוצרים אלו נקנו מספק המחזיק ברישיון עסק לפי חוק רישוי עסקים.

רישיון עסק לבית קפה – תקנות

על פי תקנות הרישוי לבתי קפה נקבע כי שטח החדרים בבית הקפה יהיה לפחות כדלקמן: מטבח בגודל 10 מ"ר, מחסן בגודל 16 מ"ר וחדר אוכל וחדרי שירות בגודל מינימלי של 29 מ"ר.

בכל אותם מקרים בהם בית הקפה מיועד ל-30 סועדים (מקומות ישיבה) ->

יתווספו לשטח המטבח ולשטח המחסן כ-0.3 מ"ר לכל מקום ישיבה נוסף ולחדרי האוכל יתווספו כ-0.5 מ"ר לכל מקום ישיבה נוסף.

בכל בית אוכל יהיו חדרים מן הסוג הנקוט להלן בטור א' ששטחם יהיה כאמור בתוספת בהתאם לסוג בית האוכל וגבהם לא יפחת מהאמור לצדם בטור ב':

טור א'

סוגי חדרים

טור ב'

גובהם

חדרי אוכל2.75 מטר
מטבח2.75 מטר
מחסן2.50 מטר
חדרי שירות2.50 מטר

דרישות המטבח לצורך קבלת רישיון עסק לבית קפה

קירות המטבח או כל מחיצה בו יהיו בגוון בהיר מכוסים באריחי חרסינה בהירים או בחומר אחר, שאישר המנהל, בגובה של 1.80 מטרים לפחות מהרצפה.

 לא ימכר מזון לציבור ישירות מהמטבח בכל דרך שהיא.

בבית קפה מותר:

  1. להכין ולמכור – תבשילים, סלטים או חביתות שאינם כוללים מזון מן החי, כריכים מכל סוג, משקאות חמים.
  2. למכור – עוגות, ממתקים, גלידה או משקאות קרים, בתנאי שהמוצרים נקנו ממקור בעל רישיון לפי חוק רישוי עסקים.
  3. בבית קפה אסור להכין, להחזיק או למכור מאכלים המכילים מזון מן החי לרבות דגים, בשר ועוף.
    למעט נקניק או נקניקיות.

המטבח ימלא אחר תנאים הבאים בנוסף למוזכרים לעיל:        

  1. משטחו יוקצה לרחצת כלים, ובשטח זה יהיה מתקן ליבוש כלים;
  2. יהיו בו שני כיורים עם משטח שיש או נירוסטה הצמוד אליהם או לאחד מהם;
  3. משטחי העבודה יהיו בגודל ובצורה שיאפשרו עבודה תקינה במקום להנחת דעתו של המנהל;
  4. לא יהיו בו יותר מארבע להבות בכיריים לבישול


 

בתי קפה אשר נמנים על לקוחותינו:

  • לחם גל, דרך מוריה 3, חיפה
  • מלכין, אבן יהודה
  • קפה זליק, קיריית אונו, גבעתיים
יועץ קולינרי
רישיון עסק לבית קפה – הגיע הזמן

ביופוד- המומחים לרישוי עסקים בענף המזון והמשקה לרשותך!

אנחנו בחברת ביופוד, עוסקים ומתמחים כבר למעלה מ-10 שנים בליווי עסקים בענף המזון והמשקה, לרבות, מתן שירותי ייעוץ, סיוע, הדרכה והכוונה בכל הנוגע להליכי הנפקת רישיון בית העסק.

בחברתנו פועלים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בענף המסעדנות, המזון והמשקה.

בין היתר אנו מטפלים בכל הליכי הרישוי הנדרשים לצורך הנפקת רישיונות עסק לבתי עסק, בין אם מדובר בבית קפה שכונתי ובין אם מדובר ברשת בתי קפה.


הפעילות המקצועית שלנו בתחום מבוססת על ניסיון מעמיק בענף המזון והמשקה, ידע מקצועי מורחב בכל הנוגע לתקנות הרישוי המופיעות בחוק ומתן שירותי ייעוץ קולינארי לבעלי עסקים בענף המזון והמשקה.

צלצלו 052-5257750


 

צרו קשר להזמנת שירות רישיון עסק לבית קפה

למה לפנות אל BioFood?

אני עמרי גור, טכנולוג של מזון והבעלים של BioFood. עוסק בתחום רישוי עסקי המזון למעלה מ 10 שנים, במהלכם התמודדתי עם מאות עסקי מזון עבורם הענקתי את שירותי השונים. אשמח להעניק גם לכם את השירות, הכולל את כל שירותי ההכנה לקראת רישוי העסק, וכן ליווי בית העסק במהלך פעילותו בכדי לוודא תקינות מערכות המזון וייצורו, במטרה להבטיח תוצר מושלם ללקוח, ועמידה בתקנים של משרד הבריאות. יש לכם שאלות? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני, לייעוץ ללא התחייבות.

לשרותכם, עמרי גור

בין לקוחותינו

סיפורי לקוח

סיפור לקוח - "מסעדת הדייגים" בנמל יפו.
במסגרת השירות שניתן ללקוח אשר הגיע אלי לאחר שנתקל בבעיה בהפקת הרישיון, נקבעו עבור הלקוח נהלי מטבח ברורים וסדורים, אשר כללו את כל תהליך הקירות החודשית הכוללים בקרה ופיקוח, לאחר אפיון והטמעת הנהלים הוגשה הבקשה לרישיון מחדש, והרישיון הופק בפועל.
סיפור לקוח - מזנון בית הספר "לילינטל" ברמלה.
ליווי אישי וייעוץ הכולל הטמעת תהליכי ביקורת והתנהלות תקנית משלב הקמת המזנון ועד לפתיחתו בפועל, לאחר הפקת כל המסמכים והרשיונות הנדרשים לטובת הנושא. במהלך הפקת הרשיון ייצגתי את בעלי המזנון בפני הרשויות והפקתי כל המסמכים הנדרשים בכדי לקבל את אישור הפעלתו.
סיפור לקוח - מאפית "לחם גל", חיפה.
הלקוח פנה אלי לצורך ליווי וייעוץ לקבלת רשיון יצרן. עבור הלקוח בוצע תכנון והתקיימו מספר פגישות במהלך הוטמעו כל הנהלים הנדרשים. הלקוח קיבל את הרשיון המבוקש, ואף הופק עבורו רישיון לבית הקפה אותו החליט להפעיל במרוצת הדרך. מאפיה משפחתית מאוד מומלצת.
סיפור לקוח - מטבח עובדים במפעל "סנו", הוד השרון.
תכנון מלא והגשת התכניות עד לשלב קבלת הרשיון על ידי ליווי, בקרה ופיקוח של פעילות המטבח, על מנת להוביל את פעילותו לתקנית ובעמידה בתנאי משרד הבריאות לצורך קבלת הרשיון והיתר פעילותו.
הקודם
הבא

ההסמכות שלנו