איך בונים קו ייצור חדש

איך בונים קו ייצור חדש – כל מה שרציתם לדעת עם תכנון מפעלים

אחת הדרכים להכניס פס ייצור חדש למפעל קיים היא התאמתו למאה ה-21 ברמה הטכנולוגית. זה מסייע גם לקצץ בהוצאות, גם להפוך אותו ליעיל יותר, וגם להפוך אותו לאקולוגי ואחראי יותר על הסביבה. אחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא באמצעות הכנסת כמה שיותר אלמנטים דיגיטליים לעבודה. מה זה אומר? ננסה להסביר לכם.

תכנון מפעלים בעולם דיגיטלי

החוויה הדיגיטלית מביאה איתה כמה יתרונות לכל סביבת עבודה. ראשית, פידבק במקום – אם העובד עשה עבודה טובה או לא. בנוסף, ממשק פשוט מאוד שיש לו תוצאות זריזות בין העובד לבין מקום העבודה. פקודות וביצוע מהיר, לצד חסכון בכוח אדם. בנוסף, יכולת ניתוח וניטור נתונים מהירה מאוד, דבר שהופך את העבודה ליעילה מאד. וכמובן, הכי חשוב אולי, הוא מהירות התקשורת בין המפעל המייצר לבין הלקוחות שלו בכל הארץ, במהירות. לכן, תכנון מפעלים חדשים דורש הבנה מעמיקה של דיגיטל ולכן חשוב מאד שהמפעל ישכור את שירותיה של חברה מתמחה בכך.

איך ממשיכים לייצר במפעל בעת התקנת קו הייצור החדש

במיוחד אם מדובר בהתקנה או שדרוג להסבה דיגיטלית, יש אפשרות לעבוד על מתכונת חירום שמסייעת לייצר, אולי מעט פחות, אבל עדיין לא לסגור לגמרי. יש גם אפשרות להעביר חלק מהפסים לפני הפסים האחרים, כדי שאפשר יהיה לגרום להם לעבוד בתוך 24 שעות במקום החדש. מינימום נזק כלכלי. יש צורך בבחינה ודיוק בתכנון ברמה גבוהה כדי שזה יקרה, והאלמנטים הדיגיטליים בהחלט מסייעים בכך.

גורמים שיכולים לסייע בדרך – אל תתביישו לבקש ייעוץ

ההיפך, חובה של ממש לבקש עזרה בתכנון מפעלים, במיוחד אם מעבירים אותם לפאזה של המאה ה-21, עם הרבה מאד דיגיטליזציה, על פי כוח מועט יכולות. יש היום אפשרות שפסי הייצור ידברו זה עם זה אוטומטית, יתריעו על בעיות, ועוד – וזאת מבלי ל התערב עם יד אדם. את השדרוג הזה, שחוסך כוח אדם וכסף, צריך לעשות בשלב כלשהו – ונראה שכעת זה הזמן המתאים ביותר.

איך הופכים את המפעל למוכן למאה ה-21

היום באמצעות תוכנות מחשב, אפליקציות והרבה מאגרי נתונים – אפשר לדעת מה קורה בכל מפעל כל הזמן. בסיוע שרטוטים ממוחשבים, בניית מסמך אפיון מלווה שדואג שהכול עובד כמו שצריך ושאר טבלאות ומידע – אפשר להעביר את המפעל בקלות וביעילות.


סיפור לקוח:

בעל קונדיטוריה בדרום

“היו לי 30 עובדי יצור עברתי לקו אוטומטי אז פתרתי את כולם. לאחר הפעלת הקו ייצור בתפוקה מלאה קיבלתי 30 עובדי אריזה על מנת שאוכל לארוז הכל.”

יש לזכור תמיד איפה החוליה החלשה ביותר בתהליך – צוואר הבקבוק” עמרי גור טכנולוג מזון

צלצלו: 052-5257750

צרו קשר

מאיר אדוני
טכנולוג מזון

שפים אהובים

מאיר אדוני מאיר אדוני מאיר אדונִי (נולד ב-25 במרץ 1973) הוא שף ישראלי ומבעלי המסעדות “כתית”, “מזללה”, “בלו סקיי” ו”לומינה”, כולן בתל אביב. אייל שני השף אייל שני בטלוויזיה 2004

קרא עוד »
יועץ שפכים
טכנולוג מזון

תורת המזון

תהליכי שימור מזון: חימום – השמדת החיידקיים (פסטור חלב) קירור – הורדת טמפרטורה לשם הרחקת התנאים האידיאלים להתפתחות חיידקיים תרמופילים ומזופילים הקפאה – “עצירת” התפתחות

קרא עוד »
מעבדת מזון
שפכים

טיפול – בשפכים ב’

השפכים הם תוצר של שימוש במים. הרכב השפכים הביתיים:מיקרוביולוגיה – חיידקים, וירוסים, טפילים וכד’, 8^10 מיליון חיידקים ב100 מ”ל שהם גם פטוגנים אשר נמצאים בגופנו

קרא עוד »

למה לפנות אל BioFood?

אני עמרי גור, טכנולוג של מזון והבעלים של BioFood. עוסק בתחום רישוי עסקי המזון למעלה מ 10 שנים, במהלכם התמודדתי עם מאות עסקי מזון עבורם הענקתי את שירותי השונים. אשמח להעניק גם לכם את השירות, הכולל את כל שירותי ההכנה לקראת רישוי העסק, וכן ליווי בית העסק במהלך פעילותו בכדי לוודא תקינות מערכות המזון וייצורו, במטרה להבטיח תוצר מושלם ללקוח, ועמידה בתקנים של משרד הבריאות. יש לכם שאלות? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני, לייעוץ ללא התחייבות.

לשרותכם, עמרי גור

בין לקוחותינו

סיפורי לקוח

סיפור לקוח - "מכללת כנרת", צמח.
הלקוח ביקש לבחון את האפשרות של הקמת מזנון בשרי, לאחר ובמקום פעל מזנון חלבי בכלל. בפניה אלי, התבקש ייעוץ מקצועי בבחינת האפשרות, וללוות את ביצוע הפרויקטו בסופו של דבר על להקמתו של המזנון.
סיפור לקוח - מערך הגנים "מגוונים" ברמת השרון.
לקוח זה מקבל שירות שוטף קבוע במשך כשנתיים, הכולל דיגום מזון בכל רשת הגנים ושליחתו למעבדה, פענוח התוצאות, הסקת המסקנות והפקת הלקחים הנדרשים כתוצאה. שירות זה מאפשר לרשת גני הילדים לפקח על איכות המזון, ולוודא הגעה של מזון איכותי ובריאותי לפיות הילדים.
סיפור לקוח - מטבח עובדים במפעל "סנו", הוד השרון.
תכנון מלא והגשת התכניות עד לשלב קבלת הרשיון על ידי ליווי, בקרה ופיקוח של פעילות המטבח, על מנת להוביל את פעילותו לתקנית ובעמידה בתנאי משרד הבריאות לצורך קבלת הרשיון והיתר פעילותו.
סיפור לקוח - "מסעדת הדייגים" בנמל יפו.
במסגרת השירות שניתן ללקוח אשר הגיע אלי לאחר שנתקל בבעיה בהפקת הרישיון, נקבעו עבור הלקוח נהלי מטבח ברורים וסדורים, אשר כללו את כל תהליך הקירות החודשית הכוללים בקרה ופיקוח, לאחר אפיון והטמעת הנהלים הוגשה הבקשה לרישיון מחדש, והרישיון הופק בפועל.
סיפור לקוח - מפעל הבשר "יהודה מעדני בשר", א.ת. קרית אתא.
מפעל משפחתי בן כ 20 המייצר מעדני בשר ומגוון סוגים של נקניקים. הלקוח פנה בכדי שאייצר עבורו את מפרטי המוצרים מחדש, שיפור מתכוני המוצרים ועמידה בתקנים הנדרשים לטובת משרד הבריאות. עבור הלקוח הוקמה תכנית דיגום שנתי, ומתנהלת בקרה ופיקוח באופן שוטף עד היום.
סיפור לקוח - מלון "עונות", נתניה.
הלקוח פנה אלי לאחר שנדרש לייעוץ בנושא התנהלות סילוק השפכים. ביצעתי סיור במקום, הופקו לקחים ונמצאו צרכים לשיפור התשתית, לרבות בחינת קווי השפכים הסניטאריים. בפועל הופקו הדוחות הנדרשים, בוצעו בליווי שלי השינויים הנדרשים עד להתנהלות תקינה ונכונה של מערך השפכים במלון.

ההסמכות שלנו